Klub Miłośników Filmu - JULIETA/WIELKIE PIĘKNO/NIEME WAKACJE/MATKA KRÓLÓW

Kino Piast, ul. Biskupia 3
powiększ zdjęcie:
12.03 18:00 - 12.03 20:00
Organizator: KINO „PIAST”
Biskupia 5 Legnica 59-300
email: kinoognisko@jg24.pl
tel. 76 72 186 04


Wstęp: miesięczna składka członkowska KMF - 15 zł
Org.: LCK

5 marca, godz. 18:00
JULIETA
Reż. Pedro Almodovar. Wyst.: Adriana Ugarte, Inma Cuesta, Michelle Jenner, Rossy de Palma. Hiszpania, 2016, 99 min.

Prezentowana w Konkursie Głównym festiwalu w Cannes Julieta Pedro Almodóvara to wielki powrót hiszpańskiego mistrza. W swoim nowym filmie reżyser Porozmawiaj z nią i Volver wraca do rzeczywistości, w której czuje się najlepiej: świata kobiet i ich namiętności.
Julieta to trzymająca w napięciu historia matki poszukującej córki, która wiele lat temu zniknęła bez śladu. Opowieść o skrajnych uczuciach, jakie odczuwamy wobec najbliższych i tajemnicach, które przed nimi skrywamy. Filmowa adaptacja opowiadań wyróżnionej literacką Nagrodą Nobla Alice Munro pokazuje, że siłą kina Almodóvara jest niezmiennie wiara w potęgę uczuć i miłości.


12 marca, godz. 18:00
WIELKIE PIĘKNO
Reż. Paolo Sorrentino. Wyst.: Toni Servillo, Carlo Verdone, Sabrina Ferilli, Carlo Buccirosso. Włochy / Francja, 2013, 135 min.

Znakomity film w reżyserii Paolo Sorrentino utrzymany w duchu kina Federico Felliniego. „Poezja obrazu i uczta dla oczu widza”, czy „Cudownie wzruszająca historia, na granicy jawy i snu…” – jak pisali o nim dziennikarze filmowi na Festiwalu w Cannes. Film nagrodzony Oscarem i Złotym Globem dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego.
Jep Gamberdella – przystojny, czarujący mężczyzna, pomimo pierwszych oznak starzenia – w pełni korzysta z życia. Chodzi na eleganckie kolacje i przyjęcia, gdzie - jako znany dziennikarz i nałogowy uwodziciel - jest zawsze mile widziany. W młodości napisał powieść, która przyniosła mu nagrodę literacką i reputację sfrustrowanego pisarza. Na tarasie swojego rzymskiego apartamentu z widokiem na Koloseum wydaje przyjęcia, na których „ludzka machina” – jak brzmiał tytuł jego powieści – rozbierana jest do naga. Znużony stylem życia, Jep marzy czasem, aby raz jeszcze wziąć do ręki pióro.


19 marca, godz. 18:00
NIEME WAKACJE
Reż. Pascal Rabaté. Wyst.: Jacques Gamblin, Maria de Medeiros, François Damiens, François Morel. Francja, 2011, 77 min.

Nagrodzony za reżyserię podczas 46. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Karlowych Warach.
"Komedia jest hołdem dla kina groteski, hołdem dla takich artystów jak Chaplin czy Keaton." (Pascal Rabaté)
Nieważne, czy jesteś punkiem, emerytem, domatorem, nudystą czy sprzedawcą parasolek! Nie ma znaczenia jakim środkiem transportu: stopem, rozwiewającym wiatr we włosy kabrioletem czy starym rzęchem - pora ruszać nad Atlantyk! Zasmakuj rozkoszy życia na wybrzeżu. Baw się grając w golfa, puszczając latawce, układając scrabble czy biorąc lekcje rysunku. A może skusisz się na zamianę współmałżonka? Otwórz się na nowe doznania i znajomości! Jedno jest pewne: tych wakacji nigdy nie zapomnisz!


26 marca, godz. 18:00
MATKA KRÓLÓW
Reż. Janusz Zaorski. Wyst.: Magda Teresa Wójcik, Zbigniew Zapasiewicz, Bogusław Linda, Adam Ferency, Franciszek Pieczka, Jerzy Stuhr, Krzysztof Zaleski, Joanna Szczepkowska, Henryk Bista. Polska, 1982, 116 min.

Nagrody: Złote Lwy, Srebrny Niedźwiedź, Złota Kaczka
Prace nad filmem trwały na przełomie 1981 i 1982 roku. Realizację filmu otaczano tajemnicą ze względu na trwający w Polsce wówczas stan wojenny. Ukończona w 1982 roku "Matka Królów" czekała pięć lat na oficjalną premierę. Jako jeden z najsłynniejszych "półkowników", mając wciąż status filmu "zakazanego" przez oficjalne władze, była wyświetlana jedynie w Dyskusyjnych Klubach Filmowych.
Losy Łucji Król, ubogiej wdowy z warszawskiej sutereny, i jej czterech synów - Romana, Zenona, Klemensa i Stanisława - splecione z przemianami politycznymi Polski od wczesnych lat 30-tych, okupację niemiecką po okres komunizmu, Październik '56. Rodzina Królów na zasadzie pars pro toto staje się metaforą społeczeństwa i jego postaw - powojenne losy synów Łucji pokazują cztery warianty biografii pokolenia: to konformizm karierowicza Romana, frustracja Zenona, skrajna ideowość Klemensa i totalny cynizm Stanisława. Destrukcyjna siła systemu dotyka jednak przede wszystkim prostego przyzwoitego człowieka, nieustannie walczącą o swoje dzieci tytułową matkę Królów.  Kino rozrachunkowe nie pozostawiające złudzeń co do natury systemu, ale i pozbawione nienawiści. Znakomite czarno-białe zdjęcia Edwarda Kłosińskiego i Witolda Adamka, sugestywna muzyka Przemysława Gintrowskiego i wielkie aktorstwo, na czele z Magdą Teresą Wójcik, która stereotypowi Matki Polki dała prawdziwie ludzką twarz.

 

 

 

 

 


 

 

Powrót na listę wydarzeń